torsdag 2 maj 2013

Upp som en pannkaka och ner som en sol?

Ungefär så kan man sammanfatta dagens pass på gymmet. När jag kom dit kände jag mig svag, trött, törstig, opepp. Ont lite här och var och jag var inte ett dugg sugen på att ta mig an tunga benövningar och än mindre "Cindy", varv efter varv efter varv....

Men nu var jag ju faktiskt där så det var lika bra att göra nåt vettigt av det. Så jag förhandlade lite med mig själv och bestämde att okej, jag kör uppvärmningen och benövningarna och struntar i Cindy. Jadå, så får det bli.

Fattade 12 kg kettlebell och började värma upp. Det var tungt och segt och jag tog vätskepauser och stönade och tyckte synd om mig själv (väldigt konstruktivt... eller nåt...) Hantlar, bänk, splitböj. Puh. Över till skivstången - och nu började det kännas lite bättre, jag vågade öka lite både i pausböjen och sidoutfallen. Sen var jag ju egentligen klar. Om jag nu inte skulle köra Cindy. Men Smithen var ledig och jag hade gott om tid och äsch, jag kör några varv bara för att träna lite pullups. Det blir nog bra. Och förresten är det lika bra att jag startar klockan också så att jag har en tid att gå på ifall det nu skulle bli 16 varv enligt schemat. Eller så är det bra att ha en tid på 8 varv, eller 4, eller vad det nu blir.

Nånstans på 5-6 varv flöt det på ganska bra så givetvis körde jag hela alltet ändå - fulla 16 varv, på 16:07, lite snabbare än förra veckan. Varken svag eller orkeslös alltså, bara lite trögstartad!

Eftersom jag ska ha nya pass redan om en vecka så har jag inte så mycket mer tid på mig med Cindy just nu. Inte i det här upplägget. Så på tisdag har jag svurit på att jag ska gå till gymmet med ett mål: 20 varv Cindy. På tid. Inga tunga övningar innan, bara en uppvärmning - och inget annat efteråt om inte jag känner ett plötsligt sug efter att bänka eller något annat spännande. Bara fullt fokus på 20 varv rakt av. Det blir bra!

Inga kommentarer: