onsdag 25 november 2015

Det blidde lite soffläge i stället...

I går kväll kände jag att det kliade lite i halsen så jag gick på med Coldzyme. Situationen var oförändrad i morse så jag har fortsatt bomba med Coldzyme hela dagen plus ätit en hel pomelo till kvällsmål ;-)

Av samma anledning tyckte jag inte att jag skulle morgonjogga i morse så jag sov i stället och jag tyckte inte heller det var rätt dag för ett tungt benpass. Det finns fler dagar. Koncentrerar mig i stället på att sparka eventuella förkylningsrester dit pepparn växer och därför blev det soffläge när jag kom hem vid halv fyra. Har ätit mat, druckit te, tittat på dåliga tv-program och slappat. Störtskönt och kanske precis vad jag behövde? Mysbyxor, raggsockor och fleecetröja är kvällens uniform. Och kattsällskap!

Jag tror att jag ligger i ledning mot viruset just nu. Jag tror inte det har en ärlig chans med vitaminbombning, Coldzyme och nässköljningar. Men jag chansar inte - det ska kännas okej innan det blir ett tufft pass igen.

Inga kommentarer: