tisdag 24 november 2015

Novemberruskiga dagar

Den där snön blev inte så långvarig. I går när jag cyklade mot gymmet vid halv sju var det dock grisigt halt på cykelvägarna hela vägen in till stan. Konstaterade att Malmö stad prioriterar de centrala cykelvägarna och inte de som ligger längre ut i alla fall.... Nåja, fram kom jag och tog hand om min morgonkund innan jag tog en lång varm dusch och sedan gav mig av mot kontoret.

På eftermiddagen gällde retur till gymmet och kunder från 14.30-19.30, turligt nog med en rast så jag hann få i mig lite mat. Och så en ganska tuff cykeltur hem för det var kallt och halt. Av samma anledning blev det bara ett lättare kvällsmål och en mugg värmande te innan jag gick och la mig i vettig tid.

Aptidig väckarklocka i dag och hemifrån klockan sex - på cykel. Morgonkund 06.45 vilket innebar att jag hann vakna till ordentligt innan det var dags för mitt eget träningspass. Ett bra pass - inget superpass, men bra helt enkelt. Stark och stabil, inga superkrafter men det kan man inte önska sig på varje pass!

Sen mot kontoret för bokföringsjobb och veckomöte, retur till gymmet i blåst och småregn för att träna ytterligare en kund innan jag cyklade hemåt. Usch. Riktigt novemberruskväder alltså - regn på tvären och det kändes mycket kallare än i går fast det var flera grader över nollan!

Efter att ha ätit köttfärssoppa och druckit te var jag någorlunda genomvarm och fullkomligt o-sugen på att ge mig ut i regnet igen. Men har man lovat att ta hand m B.A.B.Y. Runners Team så har man! Det var dock bara en deltagare som dök upp i dag och där gick gränsen - stå ute och frysa för en deltagare i en timme gick inte hem och hon var inte så himla ledsen heller. Så jag åkte och handlade i stället och sedan hem till te, soffa och katter och en lugn kväll. Känns välbehövligt!

Inga kommentarer: