fredag 9 maj 2014

Fredagsfys: Monkeybars FTW!

Efter cykeltur till och från jobb var det dags för fredagsfys i buren med Ulf. Som det blir ganska ofta på fredagar för det är ett kul pass helt enkelt! Tuffe-Uffe hade inte ändrat på sitt upplägg med fem zoner men det var två saker som var olika i dag: Jag hade en Joakim att träna med och Joakim hade med sig magnesium. Det gjorde skillnad!

Vi värmde upp först med löpning och lite parövningar innan vi gick loss på dagens cirkel. Vi började med lilla skivstångszonen innan vi gick på de stora stängerna där jag envisades med att frivända 30 kg men däremot köra drag till hakan med 12 kg kettlebell för mina axlar gillar inte tunga drag till hakan. Däcket som tredje zon - däckburpees och armhävningar med fötterna på däcket ÄR kul, helt enkelt. Sedan den mixade zonen med hantlar, bosu och planka och sist, som grädde på moset, burzonen. Magnesium på, chins med gummiband. Sedan pistols för att vila armarna. Magnesium på, monkeybars. 5 steg klarar jag själv nu, sen tar jag gärna hjälp - och kom hela vägen igen i dag. Mer magnesium och toes to bar. Som faktist GÅR när man har grepp men inte när man hänger i hala handskar!

Det var första varvet så vi fick lite vätskepaus innan vi gick på varv 2. Här missade Ulf att hjälpa mig i monkeybarsen så jag tog mig bara fram till där det går uppåt. Men man ska inte ge sig så jag bytte toes to bar mot monkeybars med assist. Jag VILL!

Som avslut drog Ulf med oss in i stora salen för lite intervallfys. Parintervaller (sprint) i 90 sek. Vars 15 fällknivar och 15 armhävningar. Sidoplanka med benlyft, 15/15 sek. Och så parintervaller i 30 sekunder som avslut. Puh! Sen fick vi stretcha. Det var ett riktigt bra fredagsfyspass det! I morgon blir det NMT :-)

Inga kommentarer: