lördag 3 maj 2014

Kategorin pinsamma misstag

Ett gäng misstag som det garanterat är fler gymråttor än jag som har gjort:
  • Åkt till gymmet utan träningskort
  • Åkt till gymmet med träningskort som har gått ut (båda dessa är sjukt bökiga om det händer på F24S, på andra anläggningar finns det oftast folk man kan prata med)
  • Glömt sport-bh (okej, det är väl knappast nåt som händer killar...)
  • Glömt annat vitalt plagg (jag har gymmat i vintercykeltights en gång, det var varmt!)
  • Glömt rena underkläder (finns en anledning till att det ALLTID campar två par rena trosor i en ficka i gymväskan. Enough said)
  • Glömt handduken. Därför har jag alltid en microfiber-superhandduk i väskan!
  • Missat att sätta locket på shaker eller smoothiemugg. Eller magnesiumburk. Roligt pulver eller smoothie i hela eller delar av väskan. Marvellous...
  • Räknat fel på viktskivor och lyft mer (eller mindre, fast sällan) än tänkt.
  • Dragit skivstång eller kettlebell i smalben, knäskål, höft, nyckelben, näsa.
  • Tappat en vikt på tårna!
  • Tagit i så man fiser ;-)
  • Lämnat begagnad shaker eller smoothiemugg i väskan till dagen efter. Urk!
  • Inte stängt shaker eller vattenflaska ordentligt efter träningen - det blir lite fuktigt. Tur att handdukar har bra uppsugningsförmåga.
  • Glömt vattenflaskan så man får springa på toa upprepade gånger under passet för att dricka. (Man kan ha en sån mjuk vattenflaska som inte tar nån plats i väskan för säkerhets skull)
  • Glömt sminket och susat in på apoteket för att köpa en färgad underlagskräm och en mascara så att man åtminstone inte är helt rödflammig och konstig när man kommer till jobbet direkt från gymmet
  • Blivit desperat över att ha glömt kreatin/BCAA/EAA/PWO och tänkt att då går det ju inte alls - fast man tränade rätt så många gånger utan roliga tillskott innan man upptäckte deras existens.
  • Blivit desperat över att ha glömt proteintillskottet att ta efter passet och vrålhungrig kastat sig in på närmsta fik eller kiosk för att hitta nåt att stoppa i sig för att ens omsorgsfullt byggda muskler inte ska ta stryk av näringsbristen (as if....)
  • Skrattat åt nån annan som har gjort nåt av ovan nämnda misstag och hjälpt personen (jag har lånat ut reservhandduk, vattenflaska, shampoo, delat med mig av mellanmålsbar, gett bort en plastpåse att ha pulverfläckiga kläder i, med mera)

Nån som har fler bra misstag att dela med sig av? Jag erkänner glatt att jag har gjort alla ovan och numera har en hel del "reservprylar" i väskan som jag faktiskt har användning för då och då.

Inga kommentarer: