fredag 23 maj 2014

Hajar, rockor, eremitkräftor och annat kul!

Med förra årets succé i åtanke hade jag valt att ta ledigt i dag. Jag kommer så väl ihåg fredagen efter St Hans Extreme - när man knappt hade sovit på natten och var relativt zombie-aktig hela dagen :-D

Nu blev det faktiskt aldrig så hemskt den här gången utan jag sov hyfsat i natt ändå men vaknade och mådde som dagen efter en helkväll på krogen... Vätskebalansen var möjligen lite på sniskan så jag körde en omgång Resorb Sport vilket hjälpte en hel del. Har druckit som en kamel hela dagen i dag också och det blir knappast nån sen kväll.... men det där går ju över.

Så i dag blev det givetvis vilodag och efter att ha sovit nån timme extra fick jag en lugn morgon hemma. Sen skulle jag iväg till Köpenhamn med den komplicerade logistiken att cykla på Joakims cykel till Joakims jobb för att byta cykelnyckel mot bilnyckel, ta bilen till stan, parkera den på jobbets gratisparkering och promenera till tåget. Enkelt va? På Kastrup blev jag upplockad av familjen och så tog vi en tripp till Den Blå Planeten. Officiellt för min systerdotters skull men jag var rätt nyfiken jag med!

Det var en riktigt rolig utflykt. Akvarierna är superfina, jag har sett lunnefåglar simma under vattnet (de ser ut precis som små pingviner!) och den där tunneln där man promenerar som i själva akvariet är ascool. Särskilt för att det ser ut som om fiskarna glor lika mycket på oss som vi glor på dem. När en stor rocka kommer seglande precis intill glaset över ens huvud känns det rätt spännande :-)

Kvällen har jag spenderat med kick-off på ett projekt som kommer pågå de kommande sex månaderna. Mer om det projektet i morgon!

Inga kommentarer: