lördag 2 februari 2013

Grattis till ett bättre liv!

Grattis till mig själv i dag! Skålar i rosa bubbel och ger mig själv en klapp på axeln.

I dag är det 2 år sedan jag kraschade, gick in i väggen med buller och bång. Klarade inte av att åka till jobbet, ringde kontoret och sen företagshälsovården med gråten i halsen. Träffade en klok läkare som sjukskrev mig trots att jag sa att det inte skulle lösa problemet och sen var det bara att börja den långa resan tillbaka.

Jag är stolt över JAG version 2.0. Stolt över allt jobb jag har lagt ner på att komma dit jag är i dag, stolt över alla gånger jag vågar säga nej till sånt jag inte mår bra av, stolt varje gång jag släpper "duktig flicka".

Och så är jag tacksam för alla som har hjälpt mig att komma hit. Till ett starkare och mer hälsosamt liv. Inte bara lättsamt och enkelt alla dagar - nä, jobbigt är det fortfarande ibland, men mycket bättre än det var innan. Tacksam för NMT-gänget som ser till att jag får njuta av roliga träningspass flera gånger i veckan, tacksam för vänner som har stannat kvar fast jag har varit jobbig och anti-social mellan varven, tacksam för löpning som lagar allt utom mat, och tacksam för kärlek som är en rätt viktig del av livet!

1 kommentar:

Karin sa...

:hi5: på den! Vilken resa du gjort.