fredag 1 februari 2013

Lugn fredagslöpning

Jag avrundade arbetsdagen med en rejäl handlingsrunda inför helgen och efter att ha packat upp matkassarna var det dags för en soft fredagsrunda. Vi joggade ut på cykelvägarna och tog en sväng på Husie mosse på hemvägen. Lite lerigt och sankt emellanåt, men det gick det med! Dryga 4 km skrapade vi ihop i 6:30-tempo och det var väl ungefär vad jag hade kapacitet för i dag.

Till middagen hade jag fått önskemål på pastagratäng med kyckling och broccoli. Okej, vanligtvis är pastagratäng sånt jag lagar när jag har lite rester, men varför inte laga den "från början" för en gångs skull? Dessutom väldigt passande mat efter en löprunda - man kan lägga ihop gratängen i lugn och ro och ställa sig i duschen medan gratängen står i ugnen.

Och sen, medan man väntar på att gratängen ska bli bubblig i kanten och ljusbrun på ytan, då kan man röra ihop en kladdkaka. För ugnen är ju ändå i gång.... :-D

Inga kommentarer: