söndag 28 september 2014

Återgår till "det normala"

Jag är fortfarande snorig men återgår till normalläge i morgon. Alltså det som är normalläge för mig. Förra veckan levde jag väl något som var närmare vanligt Svenssonliv!

Cykelryggsäcken är packad. Jag spenderade två timmar med att organisera min garderob i går och det var nästan ett nöje att plocka fram kläderna nu när det var så enkelt att hitta allting! Kläder att cykla till jobbet i har jag också plockat fram, gröten är förberedd i kastrullen och jag är redo att hitta tillbaka till mina vanliga rutiner.

I dag har jag spenderat mesta tiden med husliga sysslor. Dammsugit och moppat. Lagat seriös söndagsmiddag med kalkonstek och kantarellsås. Och inspirerad av Hela Sverige Bakar (plus att jag hade äpplen som jag behövde ta hand om) producerade jag en Fyriskaka till efterrätt. Jag svor över det märkliga receptet men det var värt det - för milde himmel så otroligt god den blev. Helt perfekt. Man hade kunnat äta hur mycket som helst av den...

Sen fick jag för mig att kylskåpet var lite kaotiskt och jag vet att det behöver städas ur lite innan matkassen kommer och alla nya varor ska få plats. Så då ställde jag mig och lagade ratatouille på alla överblivna och halvtrötta grönsaker. Fast egentligen var det nog mest en ursäkt för att få stå och roa mig med min nya grönsakskniv en halvtimme tror jag.... Ratatouille är hursomhelst väldigt bra att ha i frysen så det var väl tre-i-ett där: jag fick roa mig med kniven, det blev nåt vettigt av diverse överblivna grönsaker och vi fick bra grejer till frysen. Nästan som ett kinderägg, win på det!

Jag har beställt rawfoodbars och proteinbars till ett halvt kompani. Jag har konstaterat att mina te-burkar snart gapar tomma och beställt nya supplies från Tefrossa. Försöker verkligen processoptimera livet och se till att få flyt på allt det vardagliga så att jag kan lägga resurser på det jag vill göra. Som jobbet, träningen, instruktörstimmarna - och den där PT-utbildningen som kommer närmare och närmare!

1 kommentar:

Christina sa...

Skulle du behöva en utmanande test-klient under din PT-utbildning är det bara att hojta!