tisdag 9 september 2014

Vilodag - väldigt lyxig vilodag!

Ingen träning i dag enligt schemat. Jag har lovat coachen att dra ner på transportcyklingen och det ska jag göra också, men i dag blev det en cykeldag i stilla mak. På jobbet var det total panik - såg ut som om det hade exploderat en mailbomb i min inbox ungefär. Inte vackert nånstans. Plus en massa idiotfrågor som ingen nånsin borde ställa egentligen....

Nåväl, efter jobbet cyklade jag hem och klappade katter och lagade vegetarisk linsgryta till middag. Gott med en klick turkisk yoghurt till!

Och sedan var det dags för B.A.B.Y. Runners Team. Lite av en "specialare" eftersom vi håller på och skolar in nya instruktörer så därför höll jag bara i en del av passet i kväll. Jag fick nöjet att köra uppvärmning och löpskolning samt avslutande styrka och stretch medan Josefin ansvarade för intervallerna.

Det visade sig vara ett helt fantastiskt upplägg för mig. Jag gillar att köra uppvärmningsövningar - utmana med rotationer, rörlighetsövningar, snabba fötter, få igång kropparna med löpskolningen. Men att det sen var nån annan som ansvarade för att hålla ordning på intervalltider och vila och visselpipa var en härlig bonus. Jag skulle inte springa intervaller utan jag hade all tid och energi i världen att kuta runt och stötta våra löpare. Springa jämsides, korrigera och tekniktipsa, peppa de som kände sig osäkra, kika på ett löpsteg och återkomma med feedback i nästa gåvila etc. Klockrent och fantastiskt roligt - och bonus för deltagarna som får lite individuell uppmärksamhet (hoppas jag i alla fall).

Passet i sin helhet var fyllt av positiv energi, glada skratt, gemensam pepp och träningsglädje. Precis så som det ska vara. Och en av deltagarna sa till mig efteråt att tisdagspassen är en av veckans höjdpunkter - att man alltid går hem glad och lätt i sinnet och att vi skapar en sån skön stämning där alla kan vara med. YES! Vi har lyckats med det vi ville och det sprider sig som ringar i vattnet. Någons jobbkompis bjuder in sin kompis som tar med sig sin granne som i sin tur pluggar med en tjej som vill springa och som har en jobbkompis som också är intresserad...  Jag är så fantastiskt stolt över att jag är en del av det här nätverket! 

2 kommentarer:

Unknown sa...

Å dessutom blir du kallad gud! Inte illa, hahaha!

Nellie - the Flying Hippo sa...

Jag med! :)