söndag 25 januari 2015

Gympass: Stark, stolt och rakryggad

Dagens gympass tillägnade jag min vän som jag skrev om i morse. Joakim skulle till gymmet och träna med PT-Martin och jag hängde på. Från början tänkte jag att jag bara skulle mysa runt lite men det kändes helt rätt att göra ett tungt, starkt ryggpass för henne. Om fler var lika starka, modiga och rakryggade så skulle världen vara en bättre plats!

Jag värmde upp med kvastskaftet, mjukade upp kroppen och gick på marklyften. Hyfsat lätta åttor i dag, känslan i kroppen fick styra och det blev åttor på 60 kg med fokus på bra teknik. Sen körde jag good mornings, åttor på 40 kg som inte kändes så värst tunga, och så blev det "finsk pinne" i ribbstolen". Jag körde rygglyft och benlyft på balansboll också eftersom jag har konstaterat att min ländrygg är lite av en svag punkt och viktig att träna.

F24S Värnhem har fått en chinsassist av det slaget där man står på en platta i stället för på knä och får en mer naturlig rörelse så jag körde två set med brett grepp innan jag körde pullups med smalt pronerat grepp och gummiband i chinsräcket. Sen haffade jag en kabelmaskin och körde Malous latsdragvariant och avslutade med Martins kortvariant på kryssdrag som ger sån behaglig kramp mellan skulderbladen. Ryggen såg finfin ut i spegeln efter den omgången.

Just i dag var det skönt att träna med ett fokus. Jag behövde träna och på nåt sätt kändes det bra att ha ett högre fokus än bara träningen. Att tänka att "var du än är så gör jag det här litegrann för dig". Med kärlek, värme, kraft och styrka.

Inga kommentarer: