söndag 19 april 2015

Bloggmässa "Träning & Hälsa"

I går var jag ju på bloggmässa på Slagthuset i Malmö, ett event som organiserades av Walles & Glantz. Såna event har flera syften - att bloggare kan träffas, mingla och knyta kontakter är ett, men ett annat är att företag får kontakt med oss som bloggar och har möjlighet att låta oss testa och utvärdera produkter.

Mässan hade temat Träning & Hälsa - så det var givetvis företag på den marknaden som fanns representerade. På skönhetssidan bl a L'Occitane en Provence och Body Shop, två av mina favoritföretag, på träningssidan fanns iTrim och Crossfit Malmö, och i network marketing-delen hittade man Forever Living (Aloe vera) och och It Works som säljer en body wrap som sägs lösa upp fett. Jag tror nog mer på Aloe vera  eller vettig träning än på den wrappen, men alla är vi olika :-) Givetvis skulle vi inte gå hungriga heller utan Ingelsta kalkon bjöd på en liten kalkontrio och Yogiboost serverade frozen yoghurt med valfria toppings!

Efter lite mingel var det dags för scenpresentationen. Emelie och Camilla höll en kort intro och presenterade några av de deltagande företagen, och sen var det dags för Fredrik Paulún att föreläsa om socker, sockerberoende och mättnad. En kort aptitretare - men se där, boken på samma tema fanns i goodiebagen så jag kan nörda ner mig lite till! Scenpresentationen avslutades med en liten modevisning där MMsports presenterade sin nya klädkollektion. Snygga grejer - som jag gärna hade fått klämma lite mer på, synd att inte de fanns i en monter!

Innan scenpresentationen hade jag varit och fått handmassage och tydligen kladdat på linsen på telefonen så vissa bilder är...spännande. Men håll till godo!

Vad har vi här tro? Jo, en enormt välfylld goodiebag!

Goodiebagens innehåll!
 I goodiebagen: Müsli, granola, vattenflaska och bok från Fredrik Paulún. Duscholja samt ett fint litet presentkit från L'Occitane. Detoxdryck från Yves Rocher. Malmökortet. Presentkort från Friday's. Biocheck och rabatt hos Memira. Body Butter och shoppingkasse från Body Shop. Stevia-kexbar från Nutri-Nick. Bars och Gainomax från MMSports. Bar och prova-på från Itrim. Maria Åkerberg bodylotion från Engelbrektsgatan 12. Plus diverse rabattkoder. Imponerande. Tack Walles & Glantz för ett bra event! Jag återkommer gärna en annan gång!



Inga kommentarer: