lördag 4 april 2015

Träningsvärk och långpromenad

Hej Madde. Om du läser det här så kan du veta att vi tydligen har fått bra kontakt med mina gluteus medius och piriformis som annars brukar vara lite svåra att väcka. Jag har världens sjukaste träningsvärk i mina små skinkor och jag misstänker att jag faktiskt lyckades använda dem på backintervallpasset i torsdags kväll :-) Dessutom gör det ont i magmusklerna när jag skrattar och hostar. Kvitto på att jag tog i på gårdagens pass också :-D

Jag har fått mitt träningsupplägg för kommande fyra veckor och det ser utmanande och rätt läskigt ut. Ska bara sätta mig och skriva in övningarna i träningsdagboken så att den är förberedd också! I morse medan Joakim var iväg på sedvanlig frukost satte jag mig och pusslade ihop upplägg för mina egna klienter kommande vecka så det är redan spikat och ser kalasbra ut. De har utmaningar att se fram emot, de också :-D

Så var det ju det där med löpning. Tanken var egentligen att flytta morgondagens löprunda till i dag eftersom logistiken i morgon blir lite komplicerad. Men den där träningsvärken plus att Joakim skulle ut och marschträna inför sitt projekt till hösten (nej, fråga inte mig om detaljer, han får själv berätta om ni vill veta mer) gjorde att jag bestämde mig för att göra honom sällskap och få in en tvåtimmars powerwalk i stället. Gäller bara att komma upp ur sängen i tid i morgon så hinner jag riva av en skaplig långrunda på över 10 km innan gästerna dyker upp nämligen!

Det var rätt skönt ute - lite aprilväder såklart, varmt och skönt när solen stod på och mellan varven lite kyligt och någon regnskvätt också, men mestadels riktigt fint. Vi traskade på i en timme, tog en kort vätskepaus där Joakim fick ta av sig ryggsäcken ett tag, och så traskade vi i en timme till. Raskt tempo men givetvis något lättare för mig som inte hade extravikt att släpa på.

Så här fint hade vi det:

Till kvällen körde vi utanför komfortzonen. Linas Matkasse föreslog lammfärspizza med getmjölksyoghurt och rucola. Lammfärs är inte en av mina favoriter, getmjölksyoghurt låter jätteläskigt för den som tycker getost smakar för mycket get, och rucola är inte heller nåt jag äter stora mängder av. Men grillad paprika lät ju gott...... Vi tittade båda två misstänksamt på receptet men körde ändå. Och minsann - det var skitgott och Joakims betyg var "det här kan man ju laga igen"! Lammfärsröran var god och kryddig, getmjölksyoghurten gott krämig och smakade inte alls get och rucolan passade fint till och blev inte för skarp i smaken - kanske tack vare paprikan som blir söt och god när man grillar den? Fantastisk middag i alla fall och ytterligare en påminnelse om att "outside the comfort zone is where the magic happens" :-)

1 kommentar:

Fitnesscoachen sa...

Haha det glädjer mig! :)