tisdag 28 april 2015

Do more of what makes you happy.

*<3 mitt löpargäng*

Ibland ska man unna sig att känna efter vad man behöver och vad man blir lycklig av. I morse var tanken att jag skulle gå upp och köra ett tidigt benpass på gymmet (ca 6.30) innan jag hade en kundkonsultation bokad klockan åtta och alltså skulle hinna äta mellanmål och duscha mellan pass och kund. I morse när klockan ringde och jag masade mig upp kändes hela kroppen som marshmallows, jag var så oändligt trött. Gick upp, drack te, åt gröt tillsammans med Joakim som hade tidig start på jobbet, insåg att det här kommer inte hålla och gick och la mig igen. Somnade om på ca 2 minuter och sov sen ytterligare trekvart innan klockan ringde. Då gick jag i princip bara upp och klädde på mig och tog mina färdigpackade grejer och cyklade iväg.

Kom till gymmet, duschade, klädde mig i PT-uniform, körde konsultation, bytte om till vuxenjobbkläder, cyklade till vuxenjobb. Jobbade klart för dagen, bytte till cykelkläder, cyklade hem. Skickade tacksamma tankar till Linas Matkasse för att det fanns mat hemma och ett snabbt recept att tillgå - mat på 20 minuter är WIN vissa dagar! Det innebar nämligen tid att sitta ner och andas, dricka en kopp te och bläddra lite i Runner's World innan det var dags för kvällens instruktörsuppdrag: B.A.B.Y. Runners Team Malmö.

Vilken kväll alltså. Soligt och knappt någon vind. Vi samlade ihop gänget och körde transportgång/jogg ut till den fruktade Kossabacken. Efter lite inledande backteknik och uppvärmningsövningar släppte jag loss gänget på 24 minuters rullande backintervaller. 15 tjejer antog utmaningen och rullade på. Det helt fantastiska med det här gänget är att de är bra på att peppa varandra - alla som var på väg ner hejade och applåderade de som kämpade sig upp. Härligt att se! En extra bra grej med upplägget är att jag inte behöver ha så himla mycket koll på klockan utan kan lägga min energi på att peppa, instruera och korrigera så att många hinner få lite hjälp med steget och tekniken under kvällen. Det gillar jag! Jag hann till och med fotografera och filma lite i kväll, det hör minsann inte till vanligheterna :-)

Sen körde vi ett superkort styrkepass innan vi transporterade oss tillbaka till utgångspunkten med några korta stopp för lite roligheter som upphopp och kollektiva situps samt såklart baklängesgång. Under stretchen var det tyst men efteråt haglade det in glada kommentarer med tack för bra pass och till och med lite glädjerop om det hatade "100-burpees-passet" häromveckan. Superkul. Jag älskar att jag har varit med och skapat ett glatt, positivt och prestigelöst löpargäng där vi lyfter varandra! Och att jag inte lyfte så supermånga kilosar i dag - tja, det må vara hänt. Det blir en annan dag, ett annat pass.

Inga kommentarer: