torsdag 3 december 2015

Färdigflyttad!

Jag har köpt en ny dator. Det krävde ganska mycket funderande och jag hade egentligen bestämt mig för att den modellen jag ville ha var för dyr och att jag fick leta upp något annat. Men sen såg jag lite annonser om Black Friday och tänkte att jag kunde ju alltid vänta en vecka och se om det kanske var så att nån erbjöd rabatt. Och ja - så var det, jag sparade 3.000 kr och fick nästan exakt den datorn jag ville ha, utom färgen. Vilket jag kan leva med.

Därav tystnaden på bloggen - för ledig tid på kvällarna har gått åt till att "flytta in" i ny dator. Fippla med inställningar och installera program, fixa och greja och lära sig. Plus att jag inte har haft så mycket att blogga om för hur roligt är det att läsa "i natt vaknade jag xx gånger och hostade, kan fortfarande inte träna, men mina PT-kunder är duktiga"? Inte särskilt :-D

Nåväl, hostan är kvar och jag har resignerat lite. Den får gå bort när den går bort, tills jag får sova ordentligt kan jag inte räkna med att kroppen kan tillgodogöra sig träningen så det får vänta. Jag har däremot yogat väldigt duktigt denna vecka och sett till att äta ordentligt och lägga mig i tid. Det kändes som högsta prio. Att jag missar en träningsvecka är i det stora perspektivet knappast nån katastrof - det bara är så. Förhoppningen är att jag kan köra ett pass i helgen och kanske ta mig ut på en powerwalk, jag tror inte riktigt lungorna är med på det där löpning fast kroppen var grymt sugen när jag var ute och morgonpromenerade mellan två kunder i tisdags morse ;-)

Det är torsdag i dag och torsdag är nästan fredag och fredag innebär att Joakim kommer hem så jag är vid gott mod och ser fram emot helgen. Lussebullsbak väntar och kanske en runda på stan för att titta på julbelysning om det blir civiliserat väder. Fundera på julklappar ska vi eventuellt också göra men det är några veckor kvar så det hinner vi väl med ;-)

Inga kommentarer: