söndag 6 december 2015

Tränat lite. Degat lite. Söndag, helt enkelt!

Luftvägarna är fortfarande inte helt inne på det där flåsträning men styrketräning känns helt okej. Trots lite lätt träningsvärk från i går drog vi in till gymmet efter en redig sovmorgon till kvart i nio (det är typ TRE timmar senare än jag senast går upp på vardagar så det är länge!).

Benpass på schemat. Lika sadistiskt som bålpasset? Svar JA. Som fasen. Lågreps knäböj som inledning och sen lite av varje (bl a pistols i TRX) innan det var dags för marklyft. Joakim stod och markade bredvid mig - 12-15 reps på samma vikter som jag drog upp 6 reps på. Hrmf. Kränkt ;-) Nåja, det kommer ta sig snabbt dessa veckor, bara jag fortsätter jobba tungt så blir jag stark ju! Om man vill ha väldigt mycket träningsvärk i skinkorna kan jag också rekommendera enbens hip thrusters, explosiva. Tror det såg mycket mystiskt ut när jag höll på och försökte lätta från golvet....

Allt roligt har ett slut och vi hade mer att göra under dagen så efter en timme och en kvart var det dags för en snabb dusch innan vi åkte upp till stan en runda för att hämta en skjorta till Joakim och fixa några andra ärenden. Och ta en snabbfika (tomtelatte, mmm....)

Vi handlade på vägen hem och åt lunch och sen var det dags för mig att "dega" lite. Jag har inte så många fasta jultraditioner men det blir inte jul om inte jag har bakat saffransbullar. Och om möjligt ska jag gå upp och titta på Luciamorgon och dricka varm choklad och äta lussebullar. Så då behöver man ha bakat innan!

Saffransbak med julmusik i bakgrunden blev eftermiddagens pyssel - vanliga lussekatter och en plåt saffransknutar med fyllning av mandelmassa och vit choklad. Syndigt gott! Och det var inte så svårt att göra knutar som jag trodde, glad att jag vågade prova. Lite pyssligare än vanliga snäckor men sjukt mycket snyggare ju!

Sen var det dags att äta, plocka undan och förbereda för att skjutsa ner Joakim till tåget och nu är det ensamvecka igen. Fast det är bara två såna kvar före jul så det ska jag väl klara av. Firar kväll med lättglögg och saffransknut och två missade avsnitt av julkalendern innan läggedags. Bockar av två fina pass den här veckan vilket innebär att jag bara behöver genomföra "discopasset" och ett löppass före fredag som bjuder på en kul utbildningsdag med mycket träning. Yay!

Inga kommentarer: