torsdag 28 januari 2016

Bra och dåligt med influensa...

Japp, jag är grounded. Influensan har slagit till - jag trodde att det bara var en vanlig förkylning men feberfrossa och illamående gjorde det snabbt tydligt att det var något lite tuffare. Inte så mycket att göra åt utan det var bara att avboka PT-kunder, meddela diverse chefer och bädda ner sig.

Det är inte jättesvårt att hitta dåliga saker med att vara sjuk men jag tänkte utmana mig att lista några bra saker också!

Dåligt:
- jag är enormt dålig på att ha feber och blir sjösjuk och illamående redan vid 38 graders feber
- jag har träningsvärk i hela överkroppen av att hosta. Seriöst?
- jag kommer behöva ett antal naprapatbehandlingar för att återställa kroppen efter att jag hostat sönder mig och kanske särskilt legat så mycket så hela ryggen och axlarna halkat ur position. Igen.
- det ligger ett paket med gott te hos mitt paketombud 300 m bort och jag klarar inte att ta mig dit och hämta det
- Joakim är givetvis inte hemma så det finns ingen som tar hand om mig

Bra:
- om man nu tvunget ska ha influensa så är det tacksamt att det är just den veckan då konståknings-EM och SM-veckan pågår så att det finns kul underhållning på TV
- herr katt är orimligt nöjd med att jag bara ligger i soffan så att han kan ligga PÅ mig
- alla mina PT-kunder är jätterara och säger att jag ska krya på mig och vara rädd om mig i stället för att bli arga över att deras träning blir inställd
- jag kan lägga tid på att fixa med praktiska administrativa grejer som måste göras inför att herr katts nya kompis flyttar in (registrering, försäkring och sånt)
- jag kan läsa ungefär hur många böcker som helst om jag orkar
- matkontot denna vecka är nere på noll. Typ.
- jag kan öva på att vila utan dåligt samvete
- alla nästa veckas PT-pass är i princip färdigplanerade eftersom jag hade planerat dem i tid för denna vecka

Jo. Som ni fattar är jag hyfsat missnöjd med att bara ligga här och skräpa men jag inser också att jag bara blir frisk om jag lyckas ta det lugnt. Så jag gör mitt bästa. Soffsällskapet har däremot inga problem med att ta det lugnt, som synes...

1 kommentar:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Lider med dig i dubbel bemärkelse (ligger själv nerbäddad). Har tyvärr inte samma intresse för vad som visas på TV så det blir inte mycket till underhållning. Krya på dig!