fredag 10 mars 2017

#Friyay - laddningsdag!

Fredag. Välförtjänt efter en tuff torsdag. En fredag med ett lite annorlunda upplägg också.

Jag brukar ju gärna gymma på fredag morgon men valde att hoppa över det i dag för att vara fräsch inför i morgon. Och dagen skulle inte inledas på kontoret som vanligt utan i stället på Mat & Vin i Slottsparken för en förmiddagsworkshop med en bunt kollegor. Det innebar lite presentation, grupparbete och föreläsning, solen sken ute, ankor simmade förbi och vi fick både frukostmackor, nybakat vetebröd och en god högrevsgryta under dagen.

Sedan cyklade jag i härligt solsken till kontoret och jobbade några timmar tills det var dags att cykla hem i samma fina väder. Hem, en sväng med dammsugaren, och sen hann jag inte mer än att sätta mig i soffan innan Joakim kom hem. Veckans storhandling kom också kort efter tack vare Mathem, de är en livräddare ibland. Kvällens gourmetmiddag blev en pizza (man tager: pizza kit + kylskåpsrensning!) och så har jag packat och fixat inför morgondagen.

I morgon ska jag nämligen på Gerdahallens Inspirationsdag! Den brukar krocka med Blogger Boot Camp eller så tycker jag det blir för mycket med två träningsevenemang samma månad. Men Blogger Bootcamp har blivit Sthlm Heartbeat som säkert också är jättekul men innebär ett kvällsevent med tre pass i Stockholm. Och helt ärligt åker jag inte till Stockholm för att träna en kväll - då tar jag hellre en heldag på hemmaplan.

Instruktörs-lineup'en är för övrigt ganska bra men alla pass jag ville gå på låg samtidigt så jag fick prioritera lite. Därför missar jag t ex Moveoo med Jose Nunes och Olympiska lyft - för man kan inte hinna med allt. Jag sätter full fart direkt på morgonen och börjar med Frivändningsworkshop med Elin Bjärkstedt. Fortsätter sen andra passet med Elin - Hela Havet Stormar. Känns lite som hinderbana möter NMT möter skoljympa? Kan förhoppningsvis bli skoj. Sista passet innan lunch blir Friskis nya jympapass "Flowride". Efter lunch har jag bokat in mig på ett yogapass (ja, faktiskt!) och sista passet blir yoga och löpning som jag ser väldigt mycket fram emot. Utomhus, yogauppvärmning, löpning, yogaavslutning - en vinnare. Plus att det är Veronica Jäderlund som håller i passet och jag gillar hennes stil! Om vädret samarbetar kan det bli en fin avslutning på dagen.

Efter det gissar jag att det blir en lugn kväll och jag håller tummarna för att Joakim förbereder middag medan jag är på väg hem från Lund :-) Sen får vi se vad kroppen är inställd på i löpväg på söndag. Men först ser jag fram emot en härlig svettfest med en massa andra träningsglada människor!

Inga kommentarer: