onsdag 4 januari 2012

Envishet - bra bränsle!

Puuuuuh. Dagens kettlebellpass gick på enbart envishet. 45 minuter full fart, det passet är inte att leka med. Efter en lång dag som innehöll arbetsdag, hämta hyrbil, hämta man, sticka iväg och provköra tre bilar, köra hem, laga middag, äta.... så kändes det klockan halv åtta som läge att ramla omkull i soffan. Vilket jag gjorde och samtidigt annonserade att om en halvtimme ska jag träna för jag har ju en januariutmaning att hantera. Klockan prick åtta hojtade maken att nu var det minsann dags och jag släpade upp mig själv från soffan och drog igång.

Uppvärmning, helt okej. Första varvet, hanterbart. Andra varvet, tufft. Tredje varvet - renegade rows, pullover crunches, russian twist och kettlebell burpees - producerade ramsan "men för i helvete Thomas, vem fan hittar på sån här jävla skit?" innan jag envetet kastade mig över övningarna. Som grädde på moset körde jag 3 x 3/3 Turkish get-up. Sedan kände jag mig ganska mosig kan jag meddela! Men väldigt nöjd. För det kändes trots allt ganska bra att bara bita i och fixa det där träningspasset.

Nu ska jag sova på bilbeslutet och försöka glömma bort att jag ska sitta i tandläkarstolen 07.30 i morgon. Brrrr....

2 kommentarer:

Coachen sa...

Vad grym du är! Snyggt att få med lite T.G.U också, 42 min nästa gång!

Pernille sa...

Alltid trevligt att få positiv feedback :-) i synnerhet från Coachen själv!