lördag 21 januari 2012

Vinter?

Lyssnade med ett halvt öra på väderleksrapporten på radio i morse innan jag åkte till stallet. "...som kan ge upp till en decimeter nysnö..." (wiiiiieeee, jag ska ut och springa i SNÖN i eftermiddag, så underbart!) "... i Norra Skåne, längre söderut regn eller snöblandat regn och några plusgrader..." (NEJ, helvete helvete helvete, jag ORKAR inte med mer lera!)

Särskilt vinteraktigt är det då inte utan för mina fönster, snarare grönt, grått och blött. Egentligen vill jag helst ha alla årstider som på film och i sagoböcker. Vackra vårdagar med sol och spirande grönska, sån där lagom-sommar med gulliga ulliga moln och 20-25 grader, soliga (och ibland regniga och/eller blåsiga) höstdagar där löven skiftar i vacka färger - och så snö på vintern, snö som faller och ligger kvar tills det är dags för vår. Fast alla dagar kan ju inte vara som i sagoböckerna och det har jag motvilligt lärt mig acceptera!

Men nederbörd som faller mellan december och februari kan helt ärligt gärna få vara frusen på riktigt. Jag som hellre springer i skogen än på asfalt tycker det är väl jobbigt att traska runt i lera och vattenpölar. Annat var det förra vintern då jag sprang på snö, snö och mera snö - helt underbart underlag!

Dagens träningsvärksstatus är rejält förbättrad, jag kan nästan röra mig obehindrat. Det var en ordentligt jobbig ridlektion på en vimsig unghäst med en sadel som definitivt INTE passade min rumpa så det blir säkert värre i morgon igen, lagom till Fighter Fitness! Jag satsar på en löprunda senare i eftermiddag om inte det blir skyfall har jag tänkt - jag orkar inte bli genomsur men lite regn kan jag säkert överleva. Och nu ska jag äta LUNCH!

1 kommentar:

Suzan sa...

Jag lär väl ha dragit på mig träningsvärk lagom till imorgon ;)