onsdag 11 januari 2012

Runt, och runt, och runt....

....så gör man när man motionssimmar på Eriksdalsbadet!

Efter en tidig sushimiddag åkte jag iväg på sightseeing - jag hittar ju inte särskilt bra i Stockholm (eller någon annanstans för den delen!) men det är tur att det numera finns gps och kartor i mobilen. Destination Eriksdalsbadet och det var knökfullt i omklädningsrummet. Motionssimningsbanorna var välskyltade med information om att här simmar vi runt, och runt, och runt. Så det gjorde jag. I 25 minuter, sedan hade jag fått nog av att försöka simma om långsamsimmarna. För till min stora glädje upptäckte jag att ökad muskelmassa = snabbare simning. Även om jag är en ganska risig simmare och dessutom hade glömt simglasögonen hemma så jag var tvungen att hålla huvudet över vattnet för att inte riskera att mina kontaktlinser skulle flyta iväg!

Formen för dagen var verkligen i kategorin "vilodag, var ÄR du?" Jag är inte superbra på att ha riktiga vilodagar men jag försöker ha en dags helvila varannan vecka åtminstone. I och med Nyårslöftet blir det inte så just nu. Därför (och det är ju tanken med Nyårslöftet) får jag leta lite alternativ till löpning och styrketräning och det blir lite extra intressant när man inte ens är på hemmaplan. I dag blev det simning. Men jag passade också på och hämtade upp receptionens kartor med löpslingor, för jag tänker morgonjogga i morgon bitti. Det lutar åt social samvaro i morgon kväll och då kan jag inte springa med Running Sweden samtidigt ju!

Inga kommentarer: