tisdag 17 januari 2012

Tufft träningspass

Ja, det syns ju hur svettigt det blev, eller hur?

Uppvärmning, sedan bröstpress. Sedan var både latsdragmaskinen och smithen upptagna så jag gav mig på mina rounds. Och här måste jag bara flika in till coachen: Ge FAN i att försöka prata med mig när jag räknar repetitioner och försöker slå förra passets tid! Det GÅR inte att göra något annat samtidigt. Kapade ynka 5 sekunder på första roundsen, på andra var jag en halvminut långsammare än sist men helt ärligt så gick det åt helvete från första början. Tappade greppet på kettlebellen. fick värsta mjölksyran i burpees hela tiden (det är ju förmodligen bara för att jag körde en miljard burpees i söndags och inte så konstigt) så det blir nya tag nästa gång helt enkelt.

Efter att ha tagit ut mig själv på roundsen drog jag fram en bänk till smithen och körde 3 x 8 "assisterade" pullups. Rätt motiverande att ha spegeln rakt framför så att man riktigt ser hur musklerna över axlarna och övre delen av ryggen sväller när man tar i ;-) Avslutade med mage och kort stretch, sedan dusch och hem.

Det var mycket folk på gymmet och det gillar jag inte alls - så jag återgår till mina vanliga "konstiga" träningstider. Men nu har jag testat och sett att det faktiskt funkar att träna på kvällen om man måste.





Inga kommentarer: