torsdag 24 maj 2012

Jag KAN springa! Jag är inte rädd :-)

Eller nåt i den vägen ;-) det gick oväntat bra tycker jag!

Två varv på Bulltoftas 5 km-slinga med Joakim i dag. Den är lite längre än 5 km men enligt Endomondo hade vi sprungit milen på 1:02 och det är ju skitbra för att vara ett inte-så-jobbigt pass. Det är 3½ vecka sen jag flög av hästen och jag kan springa i en timme (okej, vi tog en dricka-och-gå-paus på 2 minuter efter första varvet). Jag är själv lite imponerad!

Enda lilla problemet var att när jag kom hem och tog av mig skorna var ena sockan helt blodig! Eftersom jag inte hade känt av ont nånstans blev jag lite småbekymrad. Fast det visade sig bara vara ett skarpt hörn på en nagel som hade grävt sig in i granntån och så hade det blött ordentligt. Ingen större skada skedd - men kanske en bra ursäkt för att ha FiveFingers på jobbet i morgon??

Dagens siffror till veckoutmaningen är 19 km cykling och 15 km till fots. Nice one. Veckans totaler blir därmed 35 km till fots och 72 km cykling. Jag kan teoretiskt sett nöja mig med att cykla bara till jobbet i morgon och ta bussen hem ;-) Och jag har bara ynka 15 km kvar att tugga till fots. Nåt säger mig att jag kommer överträffa mina mål och DET gillar jag!

Inga kommentarer: