onsdag 2 maj 2012

Revbensrehab, dag 4

Dag 4 utan träning. Min kropp vissnar, mina muskler förtvinar....

Nä, okej, SÅ illa är det inte. Men jag har ju inte ens träningsvärk! Kan inte minnas när jag inte hade träningsvärk senast liksom... har bara ont i det förbaskade revbenet och i ryggslutet som träffade ridhusbotten. Ont på riktigt. Så pass ont att jag inte orkar hålla fokus på mitt jobb, nästan somnar till emellanåt och har väldigt nära till att bli ledsen, arg eller frustrerad om nåt inte riktigt går som tänkt. Lägg ihop det med en arbetsdag där vissa livsviktiga system vägrade fungera eller på annat sätt satte sig på tvären...

Jag kom därför överens med min chef och mina kollegor om att jag sjukar mig resten av veckan. Så att jag får vila, sova, restituera. Bygga upp mina reserver igen så att jag orkar vara en kompetent kollega. En fyradagarshelg borde räcka. Tågbiljetter för Stockholmsresa till Kungsholmen Runt i helgen är bokade. Inte troligt att jag springer loppet som kroppen känns i dagsläget men sannolikt att jag åker upp ändå för att vara hejaklack och för att njuta av en kompishelg med lite miljöombyte. Det finns resväskor på hjul och med lite tur slipper jag hålla på att bära och lyfta för mycket. Halvsova och läsa böcker kan jag göra lika bra på tåget som i soffan hemma.

Inga kommentarer: