måndag 21 maj 2012

Veckoutmaningen, vecka 2

*gulp*
Det där med att tillryggalägga 7 mil.... En riktigt bra löparvecka kommer jag upp i 4 mil. Jag ska nästan dubbla distansen och jag kan inte springa som jag brukar. Tufft? YES! Görbart? Förmodligen, men det tar hysteriskt lång tid. Promenerade ynka 4 km i morse och det tar ju över en halvtimme. Så jag har förhandlat en deal med mig själv. Cyklar jag till jobbet alla 5 dagar denna vecka innebär det att jag har cyklat 8 mil - då kan jag dra ner gå/springa-distansen till 5 mil. Och jag tänker helt fräckt lägga in de kilometer vi springer och går på dagens NMT-pass också.

Klagofri vecka är också en utmaning. Men jag vet att det går, jag har testat konceptet förr.

Heja veckoutmaningen, nu KÖR vi!

3 kommentarer:

Frida sa...

Jag är också med, men med modifieringar. För precis som du säger: 7 mil till fots tar sjukt mycket tid!!

Pernille sa...

Så länge man inte modifierar utmaningen så mycket att den slutar vara en utmaning tycker jag det är godkänt :-) Kör hårt!

Frida sa...

Jag modifierar och tar med cykling, men räknar inte lika mycket där. Så visst är det en utmaning och jag tar alla tillfällen i akt att samla kilometrar!