tisdag 29 maj 2012

Vad gör alla andra på gymmet?

Ytterligare ett gympass avklarat och den här gången fegade jag bara på hantelsnatchen (teoretiskt sett för att jag är lite osäker på vänsteraxeln men rent praktiskt tror jag att det sitter mellan öronen nu) och bulgarian split squats där jag körde 30½ kg i stället för 33 så den skillnaden är ju typ akademisk. Annars fullt ös. Lyckades t o m köra 2 x 3 armhävningar med medicinboll på tå och körde enhandsswings med 16 kg kettlebell. Det tycker jag är imponerande, för ett år sedan klarade jag knappt av enhandsswing med 8 kg och nu fixar jag det dubbla :-)

Men alltså, huuuur lyckas alla andra se så himla fräscha och svala ut på gymmet? Vad GÖR ni? För som vanligt var jag kräftröd i ansiktet och hade börjat svettas redan i slutet av uppvärmningen, mitt i passet är jag plaskblöt och svetten bara rinner från håret så att det droppar och jag står och gör mina swings mitt i en liten blöt pöl! Det är typ jag och så de PT-kunder som tränar samtidigt som lyckas se ut så. Alla andra har knappt en blöt fläck på sina bomullskläder. Why, oh why?

 Hursomhelst, jag avslutade passet med 100 hopprepshopp och stretchade sedan lite (och lämnade en blöt fläck på mattan) innan jag cyklade hem. Har hysteriskt mycket träningsvärk i benen men har bokat in intervaller om en knapp timme så det är bara att ladda om och köra hårt :-)

Inga kommentarer: