söndag 13 maj 2012

Wohoo, det GICK!

Jag har sprungit. Lite. 3½ km på 25 minuter :-D Inga fantomtider alltså. Men det går att springa, 3-5 minuter i taget, sen behövs en gå-paus, sen kan jag springa några minuter till. Det mest intressanta är att det inte gör nån skillnad om jag springer snabbt eller långsamt!

Det innebär två saker: Dels att det är grönt ljus för NMT i morgon kväll, och dels att jag kommer lägga upp träningen som intervallpass ett tag framöver. För om jag ändå bara kan springa några minuter i taget är det lika bra att utnyttja dem fullt ut. Så det blir fullt fokus på att jobba på kondition och fart!

En annan bonus: Jag utforskade fler stigar i samma område där jag promenerade i går. Och det finns en massa fina trails som bara ROPAR på att jag ska komma ut och leka i Fivefingers. I can't wait....

Inga kommentarer: