tisdag 15 maj 2012

Sega, sega, sega ben

Det märktes redan när jag satte mig på cykeln i morse att benen var vansinnigt sega. Konstigt? Nä. Inte för fem öre. Efter två veckors paus (ja, nån sorts paus i alla fall) klämde jag i med ett NMT-pass. Som varvade löpning, vattenlöpning, bäckar, knäböj och hej och hå. Och i synnerhet allt det där med ner i vattnet och upp igen på leriga släntar tar nog mer än man tror!

MEN jag hade ju planerat ett gympass. Och jag har en Veckoutmaning att ta hand om. Så det var bara att dra till gymmet och "just do it". Lite modigare har jag blivit och jag märkte inte heller av att jag hade överbelastat något i går. Bra där. Så jag bytte ut skivstångsrodden mot stående rodd med viktplatta 20 kg. Försökte med lite crunches men det är fortfarande fett nej på den. Militärpress med lätta hantlar och bröstpress också med lätt vikt går bra. Hopprepet likaså, 50 hopp i taget. Annars blev det ungefär samma övningar och vikter som förra veckan, håller mig fortfarande i tjejgymmet där det är ont om "frestelser" :-) Valde att inte testa på armhävningar efter att det ju faktiskt gick hyfsat i går, det kändes som om det var "good enough" just nu. Träffade även Coachen som berömde mina bulgarian split squats overhead, trevligt! Ska testa med 10 kg viktskiva nästa gång tror jag...

Noterade dock när jag gick att man minsann håller på att ställa upp ett rack i stora gymmet så att jag slipper köra knäböj i smithen. Det blir bra!

Skippar Blodomloppet i kväll, orkar inte åka dit och vara social och må dåligt över att jag inte kan springa ordentligt - tänkte i stället ge mig ut i skogen och köra lite 15-15 intervaller bara för att det är rätt roligt. Och för att det faktiskt går att springa intervaller.

2 kommentarer:

Anonym sa...

NMT är jag livrädd för, är det verkligen så roligt som alla säger???

Pernille sa...

Ett stort fett och rungande JAAAA! på den. NMT är bland det roligaste jag nånsin gjort, jag tokälskar varje pass och joggar hem med ett stort leende varje gång - och alla andra ser lika fånigt lyckliga ut. Du MÅSTE bara prova!