fredag 4 maj 2012

Tågresa - och framme!

Ytterligare en intressant resa med SJ tog mig till Stockholm i dag. Jag hade nöjet att dela kupé med en självutnämd polis över reglerna i tyst avdelning som slog ner på en hök på alla som hade missat att de satt i tyst avdelning, samt en herre som var tydligen var väldigt arg men på ett tystlåtet sätt ;-) Annars tillbringade jag tågresan med att läsa, sova och lyssna på musik efter att jag har upptäckt att min åksjuka på X2000 lindras enormt mycket av att ha hörlurarna i öronen.

Väl framme har vi lagat ugnsstekta rotfrukter, laxfilé och en hastigt ihoprörd limesås som fungerade fantastiskt bra. Och eftersom Stinne hastigt har insett värdet av ostkaka som uppladdning inför ett lopp så ska vi givetvis ha efterrätt. I kväll utsätter jag Stinne för "Julie & Julia"-filmen för att hon är ungefär lika matnördig som jag och säkerligen kommer att uppskatta den!

I morgon är det Kungsholmen Runt och min roll är att vara coach, inte löpare. Jag ska göra mitt bästa :-)

Inga kommentarer: