måndag 28 maj 2012

Somliga vilar...

... när andra tränar!

Den här synen lämnade jag på soffan när jag drog iväg för dagens NMT-pass. Med Spyfys-Ida :-) Det är nämligen inte alla i hushållet som tränar lika intensivt kan man säga...


Dagens pass var ett sånt där helt vanligt kräkjobbigt Ida-pass. Med lång uppvärmning, sen cirkelfys i varianten "kortleken" - jag har glömt vad vi hade för olika övningar för kulörer och värden, men det var mycket löpning (idioten + en längre löpslinga), ålning, krypning, fem miljoner burpees och en sjujäklars massa utfall och skidhopp. Och situps förresten.

Sen fick vi "ta igen oss" med lite löpning innan det var dags för en Ida-stafett. En sån där där hela gänget ligger ned på marken och gör olika övningar medan den som springer ska hoppa över, springa slalom runtom, åla under eller gå björngång över. Vi vann :-D fast bara med typ en halvsekund!

Då var det dags för nerjogg och vi kutade ut i skogen och råkade komma ut på en gräsmatta en halvmeter från en snubbe som satt och grillade korv, han blev nog lite lätt chockad när vi kom utkubbande där mitt i allting. Avslutade med tricepsdips och lite stretch innan det var dags för gemensamma upphopp, 31 stycken blev det i dag.

Som vanligt ett roligt, svettigt och varierande pass som förmodligen ger en del blåmärken! Jag har fortfarande hysterisk träningsvärk efter gympasset i fredags så det ska bli rätt intressant att se hur det går på gymmet i morgon eftermiddag. Som kronan på verket har jag bokat in intervalllöpning i morgon kväll. Är jag galen på riktigt?

Inga kommentarer: