torsdag 12 april 2012

Blogger Boot Camp och Spartan Training

Jag ska på Blogger Boot Camp. Och yes, jag ska springa Spring Cross - samma helg. Antingen får jag klona mig (högst osannolikt) eller så får jag hårt prioritera mina pass på lördagens Blogger Boot Camp för att göra ett bra lopp och sedan köra järnet på söndagen!

Ett av de pass som jag teoretiskt sett hinner med är Spartan Trainings pass "Lebert Fitness". Fast bara teoretiskt - för vad jag vet om Spartan Training så står de för tunga funktionella pass och det är förmodligen inte världens bästa uppladdning för 12 km terränglopp, inte ens för en NMT'are! Just Lebert Fitness är ett pass där man använder sk Equalizers och det inser jag efter gårdagens TRX-pass att de här små metallhäckarna kan man också ha mycket roligt med! Hänga i, hoppa över, ta stöd på och mycket mer. Frågan blir därför om jag ska försöka delta i passet utan att ta ut mig (haha, sannolikt....), titta på (och bli sjukt frustrerad över att inte vara med) eller om jag helt enkelt ska gömma mig i ett mörkt hörn medan de andra bloggarna roar sig.....

För löpningens skull måste jag förmodligen bestämma att nej, jag ska inte gå på det här passet. Tror jag. Eller kanske. :-D

Men Spartan Training briljerar ju även med att ha en stor utbildningsverksamhet, de säljer träningsredskap och deras instruktörer från gymmet uppträder ganska frekvent i Fitness Magazine och andra träningsrelaterade tidsskrifter. Och varenda gång det är ett Spartan-pass i tidningen så ser det extra roligt ut och jag blir inspirerad att klippa ut, ta mig till gymmet och prova! Det var nog också ett sånt pass som fick mig att fundera på konceptet kettlebell och det har jag haft otroligt mycket nytta av.

Det fina med BBC är att Spartan Training mycket snällt kommer att tävla ut en träningshelg bland alla oss bloggare på BBC. Vilket ger mig chansen att tillbringa en helg på Spartan Trainings gym i Motala, och det skulle vara så sjukt häftigt! Bara att titta på hemsidan gör mig hemskt sugen. Equalizers och kettlebells, javisst, men också Bulgarian Bag, olika vattenfyllda träningsredskap, kampsport.... och Crossfit! Tänk att få vara på en riktig Crossfit-anläggning och "leka" i stället för att hållas i det vanliga gymmet och vara överjävlig för att man kapar skivstången...

En träningshelg hos Spartan skulle dessutom ge så himla mycket inspiration för hemma- och utomhusträning. Förmodligen resulterar det också i att jag shoppar ihjäl mig på rolig utrustning, men det är ju en investering i min egen träning och därför helt, helt okej, right? En ytterligare bonus är att jag kanske får prova på redskap som coachen inte ens känner till och det är minsann aldrig fel att ligga ett steg före ibland ;-)

3 kommentarer:

Tina Jensen sa...

De passet är typ min huvudanledning till att åka!!! Och jag vill också så gärna vara en av de som får åka på det träningslägret!!! Tänk så coolt det hade varit att gå från 117 kilos soffpotatis till att vara på Spartan gymmet bland godsakerna!!!! Vi får hålla tummarna!!!

Pernille sa...

Tina: Vi får hålla tummarna för att vi vinner båda två, då kan vi ha sällskap upp till Motala :-)

Anonym sa...

Kom ner till Motala och kör en helg på Spartan även fast ni inte vinner! Det är askul o då kan vi bloggare "hänga" lite o äta nåt gott tillsammans...