onsdag 11 april 2012

PT-pass 2 av 2

Don't try this at home säger jag bara. En timme med TRX (de där snörena kan vara sinnessjukt jobbiga). Sedan en timme med ett "klassiskt Thomas-pass". Oh yes. Inleddes med några lite lättare uppvärmningsövningar inkl. inverted burpees på ett ben (jodå, de finns!) och sen drog coachen fram det där "mätbara". Mm. 5 varv sumo dead lift-high pull (22 kg), vanliga marklyft (42 kg), militärpress med kettlebell (2 x 8 kg) och kettlebell squats (24 kg). 18/12/12/12 reps. Trevligt. NOT! Jag kan meddela att Thomas var j-vligt nära att få 24 kg kettlebell i skallen där ett tag.....

MEN - det är ett bra, tufft och intensivt pass och det kommer att fungera hemskt mycket bättre när jag inte har kört en timme med TRX innan. Det är stensäkert. Passet avslutas med lite magövningar med och utan balansboll "bara för att runda av lite" men det orkade jag helt enkelt inte med i dag. Jag undrar hur jag ska röra på mig i morgon :-D

Det får vi dock se i morgon, för nu är jag tvungen att plocka i mig lite mat innan jag ska åka till stallet. Det är en sån dag då jag hoppas på en liten häst för jag är osäker på om jag orkar lyfta upp sadeln på nån av de stora.....

1 kommentar:

Suzan sa...

Lycka till på havremoppen ikväll ;)