onsdag 21 augusti 2013

Fortsätter på samma tema..

Ja, armarna tog jag ju död på i går så i dag var det dags att ge benen en omgång. Resultat: Hela kroppen är helt FUBAR. Och mysigare lär det bli i morgon. Plus att det visst råkar vara NMT i kväll! Nåväl, lika bra att passa på att ge kroppen en rejäl genomkörare ett lagom antal dagar innan man ska på instruktörsutbildning, right? :-)

Uppvärmningen på crosstrainer demonstrerade med all önskvärd tydlighet att benen var ungefär som marshmallows. Vilket var anledning nog att i alla fall minimera skadan och inte köra tunga knäböj med skivstång - för skulle det skita sig så skulle det skita sig rätt så kapitalt. Inte optimalt. Jag värmde upp med enbensböj med TRX som hjälp och körde djupa knäböj på bosuboll för att få lite fart på musklerna innan jag traskade upp i gymmet.

Efter lite inledande kämpande med smithen lyckades jag sno åt mig skivstång och rack och körde några set pausböj med 35 kg. Lagom tungt när man håller 5 sek i nedre läget! När jag ändå hade skivstången fortsatte jag med sidoutfall också. En kalasbra övning för att förebygga löparknä och just nu funkar den även som bra rehab av foten som får träna på att trycka ifrån i sidled.

När skivstångsövningarna var avklarade kastade jag mig över maskinerna. Benpress - klämde upp vikten på 100+ och klarade åttor ändå fast det satt långt inne. Framsida lår fick en omgång benspark och så rundade jag av med liggande lårcurl för baksidorna. Jag får mycket bättre kontakt när jag kör liggande curl i stället för den sittande varianten så jag föredrar den. Några omgångar tunga vadpressar blev det också och så avslutade jag med "the glute machine" för att krama ut det sista ur gluteus maximus. Sen var det dags att stretcha!

Nu ska jag passa på att sträcka ut mig på soffan ett tag och ladda om för kvällens pass. Om jag lyckas resa på mig igen, alltså....

Inga kommentarer: