tisdag 6 augusti 2013

Kvällspasset: Skivstång Intervall

Härligt pass! Och vilket kvitto på att jag har blivit starkare, jag är överdrivet nöjd.

Vi började med uppvärmning som vanligt, sen var det dags för stång på axlarna och knäböj. 20 kg på stången kändes lagom eftersom jag måste frivända och lägga upp stången på axlarna. Sen var det dags för bröst och jag lät helt sonika 20 kg sitta kvar på stången :-) DET hade inte hänt för ett år sen kan jag säga. Och det var faktiskt inga problem. Härligt!

Vidare med marklyft, rodd, plocka av vikter, triceps, biceps och en rejäl omgång rygg och mage. Sen 2 min paus där vi plockade undan vikter och stänger inför intervallerna. 15 intervaller, 45 sekunder var. Det blev höga knän, burpees, tricepsdips och en hel del annat som fick fart på kroppen. Passet avslutades med stretch och lite avslappning, jätteskönt. Fast jag förstår inte varför det alltid är så många som lämnar passet när det är nedvarvning och stretch, jag tycker det är otroligt skönt att faktiskt göra de där 10 minuterna som jag annars inte alltid är så disciplinerad med själv!

Inga kommentarer: