onsdag 4 mars 2015

Onsdag morgon. Yogamorgon. Creating good days.

Godmorgon onsdag! Efter en lite andlös period i livet jobbar jag nu medvetet på att landa, hitta lugnet även när det är full fart, och göra sånt som skapar bättre dagar.

Framför allt har jag fattat att jag behöver den där yogan. Mina mikropauser på mattan gör skillnad både fysiskt och mentalt. Det behöver inte vara #yogaeverydamnday men jag behöver några pass varje vecka åtminstone!

Så i dag blev det en liten omprioritering. Frukost 2 (kvarg och bär) är förberedd i kylskåpet och jag lägger mindre tid på frukost 1. Tidig väckarklocka och raka vägen ner för 15 minuter på mattan med Yogobe och "yoga for runners" med Vibeke Klemetsen. Yoga på norska med standardfrasen "Husk å pust. Dyyyyp, god pust" och jag "pustar" för allt vad jag är värd medan morgonpigg katt klättrar runt på mina asanas.

Sedan snabbfix i badrummet medan tevattnet kokar innan jag landar vid köksbordet med te, grön morgondrink och en grov macka. Och Daily Greatness Journal. Intentioner, tankar och planer för dagen ska ner på papperet innan jag ger mig ut i stora världen. Godmorgon :-)

Har du egna verktyg som hjälper dig att skapa bra dagar? Dela gärna med dig i kommentarsfältet!

Inga kommentarer: