måndag 30 mars 2015

Sätt fart på måndagen!

Alltså. Det där sommartid. Jag får en mild släng av jetlag varje vår när vi ställer fram klockan och nej, det hjälper inte att vi gör det natten mot söndag för jag hinner inte komma ikapp på ett dygn. Så när klockan ringde 05.40 i morse så tyckte hela kroppen att det var ungefär mitt i natten. Ingen höjdare ;-) Ösregn ute så jag valde bussen i stället för cykeln vilket innebar att jag fick sätta lite extra fart för att hinna i tid.

Morgonens PT-kund var inbokad till klockan 07.15 och fick en gedigen genomgång av diverse basövningar med skivstång och annat. En bra start på dagen för mig som gav mig energi för resterande utmaningar under måndagen! Som grädde på moset fick jag några minuters snack med P som egentligen skulle varit min PT för några år sen men så blev det inte. Nu kanske hon blir kund hos mig i stället, vi får se :-)

På schemat när jag landade på kontoret stod en av årets tråkigaste rapporteringsuppgifter - en sån där man måste rota i diverse pärmar, pilla fram konstiga detaljer och kämpa med konstiga Excel-mallar. Men den är inskickad och i tid och det känns bra att ha den avbockad!

Sen firade jag rapporteringssuccén med ett pass på gymmet - äntligen. Taggad till tusen alltså. Axlar och överkropp, femti miljoner armhävningar och andra obehagligheter men jag bara log hela vägen och konstaterade att det till och med gick att öka i preachercurls utan problem. Jajamen! När jag var färdigtränad kom Joakim ner med två stora kassar till mitt PT-kontor - en med inramade posters och mitt PT-diplom och en med diverse litteratur som jag tycker passar bättre där än här hemma. Och äntligen - min PT-presentation som nu sitter uppe i gymmet och berättar vem jag är! I like :-) Ska bara ha med mig hammare och spik så att jag kan sätta upp mina tavlor också...

Kvällens middag var en härlig sesam- och ingefärakyckling med tabbouleh som Joakim hade förberett så det gick kvickt att fixa mat och så har jag njutit av en ledig kväll utan åtaganden, för morgondagens PT-kunder är redan planerade. Behöver bara packa i ordning en praktiskt och välfungerande väska med alla grejer som måste med i morgon som blir ytterligare en dag med ganska fullt schema. Resten av veckan är däremot exemplariskt lugn så jag tror nog att jag grejar det här också.

Inga kommentarer: