fredag 4 september 2015

#friyay

Jag tokälskar hashtaggen #friyay och anstränger mig lite extra för att kunna klämma in den på fredagar. För mig betyder den liksom "tjohoo, det är fredag" och just nu älskar jag fredagar lite mer än jag brukar för att fredag innebär att Joakim kommer hem! Var hyfsat sliten i morse när klockan ringde, blev störd av nåt klockan fyra i morse och somnade aldrig riktigt om efter det. Typiskt dåligt. Så jag försökte ladda dagen med positiva budskap redan till frukostgröten!
Innan jag cyklade iväg mot gymmet svepte jag en BCAA-shake för egentligen ska man ta den en halvtimme innan man tränar vilket blir ungefär när jag cyklar hemifrån. Det var en fantastiskt vacker morgon med knallrosa himmel som inte ville fastna på bild och jag kände mig ändå glad över att ha tagit mig iväg tidigt!

Morgonstilla gym, några enstaka stammisar men annars lugnt och jag tog mig lugnt och metodiskt an mitt överkroppspass. Uppvärmningsövningar och kryssdrag först och sen enarmsarmhävningar som blir nån centimeter djupare varje vecka och jag är SÅ stolt men har ingen att skryta för ;-) Lite längre fram i passet är det dropset på sidolyft vilket är ungefär det mest sadistiska som finns plus att jag måste sno alla småhantlar en stund. Tur att det var tomt på gymmet....

Lite stångcurls och lite magövningar på det och sen hade en timme gått och det var dags att duscha och åka till kontoret. Tröga kollegor som inte ville duka fram frukost, jag var ju helt mördarhungrig men till sist så gick budskapet fram. En massa jobb i dag, emellanåt på temat "alltså kan man verkligen få vara chef om man är så korkad?" och sen var klockan mycket och det var dags att styra cykeln mot gymmet för PT-pass med en stammis innan jag stängde jobbveckan för den här gången.

Hade egentligen tänkt sätta mig och ta en kaffe och skriva träningsprogram en stund men det var så fullt på fiket så jag cyklade hem och käkade middag i stället och kollapsade i soffan en stund innan jag hittade nödvändig energi för kattfrisering och dammsugning. Ska bara duscha också, sen är vi redo för rekrytens hemkomst!

Inga kommentarer: