måndag 21 september 2015

Måndag. Komplimangerna haglar!

Ja jisses vilken dag jag har haft. Helt otippat :-)

Började dagen på gymmet med en kostrådgivning som faktiskt blev rätt rolig och sen bytte jag om och var på väg till kontoret. Träffade en stammis i entrén och han sa att han var glad att se mig och gärna ville prata mer med mig för jag verkade ha så bra kompetens. Plus att han tyckte att när han såg mig träna själv och träna mina kunder så var det alltid så bra kvalitet på övningarna och det gillade han! Det gillar jag också att höra så det tog jag tacksamt emot :-)

Glatt nynnande skuttade jag in på jobbet och möttes som vanligt av "men MÅSTE du vara så himla glad JÄMT?" Suck. Mina kollegor begriper INGENTING! ;-)

Röjde undan lite jobb, insåg att folk gör som jag säger till dem, bokade in möten, berättade för telefonförsäljare att jag inte hade tid med dem. PT-telefonen ringer och det är en avbokning till i eftermiddag vilket faktiskt just denna dag inte gör så stor skada för jag kan sitta kvar på kontoret och jobba och PT-timmen faktureras ändå när den avbokas två timmar innan passet.

Snabbmarsch till gymmet, ombyte, träningspass med ny kund som serverar ytterligare två komplimanger. Först sa hon att hon inte hade fattat vad jag menade när jag sa att jag var en lite äldre PT för hon trodde att jag var max 30 år gammal och hade blivit överraskad när hon läste min profilsida på internet. Alltid trevligt med sånt! Och sen föll komplimangen över dem alla under passet när hon lätt indignerat sa "Alltså du är inte alls så snäll som du ser ut!". Asgarv. Älskar det. Och det är bara måndag än, den här veckan kan bli hur bra som helst!

När det PT-passet var avklarat bytte jag om och kastade mig över mitt eget träningspass. Nytt fyraveckorsupplägg från Madde, nya utmaningar. Och himmel vilket roligt pass, jag tror jag log hela vägen igenom för att det var roligt fast jobbigt. Chins, stångrodd, kronlyft och en hel hoper magövningar bl a en russian twist med sträck som visade sig vara rätt underhållande. För om en sträcker på sig lite överengagerat så är det lätt hänt att en tappar balansen och druttar omkull som ett annat fyllo :-D Jag bjuder på det.

Tillbaka till PT-kontoret, påfyllning energi och så en dusch för att ge nästa kund en "lite fräschare PT-upplevelse". Hon fick sig också en genomkörare och sen åkte jag hem och stoppade i mig mat. Gott. Fast fortfarande hungrig, inser att jag glömde äta min kvargburk i eftermiddags så jag får bättra på lite innan läggdags. Förmodligen klokt att yoga först och äta sen i stället för tvärtom!

Inga kommentarer: