söndag 27 september 2015

Så passerade ännu en helg...

Ja, vad hände i fredags egentligen? Jo, jag var på språng i så högt tempo att jag inte hann blogga innan Joakim kom hem, och sen när han kom hem så var han givetvis viktigast <3

Jag gick upp tidigt. Funderade på att morgonjogga men kände mig sliten och unnade mig i stället en halvtimme i soffan med en extra kopp te och Nyhetsmorgon som mjukstart på helgen. Sen packade jag ner alla frukostattiraljer i en kasse och tog bilen till jobbet, lämnade av alla grejer och gick snabbmarsch till bageriet för att hämta bullar. Vi åt frukost och sen var det helt vanlig arbetsdag och till halv tre då jag begav mig mot gymmet för att träffa en kund för träningspass innan helgen började på allvar.

Städning stod på schemat och då den de senaste veckorna bara har omfattat en vända med dammsugaren och lite undanplock fick den högre prio denna vecka. Således badrumsrengöring, dammsugning, moppa golven och lite extra kärlek i köket med avtorkning av köksluckor och sånt finlir. Skönt när det är klart men inte särskilt roligt medan det står på!

Sen hann jag faktiskt bara äta medan jag tittade på veckans avsnitt av Hela Sverige Bakar och så var det dags att åka ner till Malmö C. Där jag fick stå och hoppa otåligt i tio minuter för att tåget hade stått still ute i Åkarp... Hrmf! Vet de inte på SJ att varje minut av helgen är viktig? Äntligen dök han upp och vi kom hem till kvällste och mackor och debriefing om veckans aktiviteter. Joakims är ärligt talat mer spännande än mina men det är ganska skönt att få småprata lite. Tidig läggning som vanligt, klockan blir sällan över tio och trötta var vi båda två.

Lördag, då. Vi vaknade i vanlig ordning tidigt och det blev lyxfrukost med gröt och ägg och så värmde jag gårdagens överblivna frallor i ugnen så att de blev som nybakade. Jag hade ansvar för dagens NMT-pass och Joakim bestämde sig för att hänga med och köra lite "mysfys" i det fina vädret. Ett gött pass med 9 deltagare blev det, alla blev så trötta som de ville bli! Sen bytte jag om vid bilen och Joakim lämnade av mig vid gymmet för PT-pass som var inbokat till 12.30 men kunden hade tagit fel på tiden och var redo vid 12 och eftersom jag också var på plats körde vi direkt. Efter det tog jag bussen hem och åt välbehövlig lunch och tog en dusch och snart var det dags att åka iväg igen för födelsedagsfirande hos Joakims brorsa. Svärmor hade bakat en del till oss så vi har numera gott om kakor i frysen (och i magen :-D)

I dag blev det också tidig frukost och sen en sväng till gymmet. Har egentligen gjort mina styrkepass för denna vecka så jag smygstartade och körde morgondagens pass för att få en lite enklare logistik i veckan som är något intressant. Det var rätt härligt att träna tillsammans igen! Via City Gross drog vi sen hem och åt en rejäl omelett (kylskåpsrensning) till lunch och sen låg vi i soffan och läste och skrotade innan det var dags för mig att ockupera köket och laga matlådor och middag.

Ja, och sen var det dags för det där oundvikliga, att åka iväg och lämna Joakim på stationen och komma hem till en tom lägenhet. Så obeskrivligt jobbigt. Fast i dag, när jag körde hem ensam, var himlen pastellrosa och ljusblå, solnedgångsljuset alldeles gyllene och en helt enorm måne var på väg upp. Världen är ändå vacker.... Och jag återgår till gräsänkelivet aka Crazy Cat Lady en vecka till. 6 avklarade, 7 kvar.

Inga kommentarer: