torsdag 12 maj 2016

Hurra, hemma!

Bloggtorkan beror på att jag har varit på tjänsteresa sen söndag eftermiddag och kom hem sent i går kväll. Intensiva dagar.

Flög till Stuttgart söndag eftermiddag och åkte tåg ut till mitt hotell och checkade in. Hotellet var basic men ganska nybyggt och därför fräscht. Litet rum, litet badrum, men rent och fint. Traskade sedan över gatan för att möta upp ett gäng kollegor från olika länder för en avspänd middag innan allting rockade loss.

Tidig hemgång och sen två intensiva dagar. Basic frukost på hotellet (frallor, pålägg, yoghurt, müsli, kokta ägg ungefär), traditionell konferensskaffning under dagarna, tunga tyska luncher och middagar. Konferensavslut tisdag eftermiddag, satt kvar och jobbade en kort stund, gick sedan till närmaste affär och handlade och fikade innan jag tog tåget till flygplatsen.

Flyg till Berlin tillsammans med kollegan från Sydafrika, taxi till hotell, checka in igen. Hoppsan, lite annan klass här - mitt hotellrum i Stuttgart hade nog rymts fyra gånger i det här rummet! Badkar, enorm dubbelsäng, åtta kuddar, dubbeltäcke, soffa, fåtölj, soffbord, skrivbord, minibar..... Jäkligt synd att man bara var där en natt! Frukostbuffén var också i en annan klass och jag tog för mig av bacon, ägg, fruktsallad med mera. Gott, jag gillar frukost!

Sen tänkte jag ta taxi till kontoret där jag skulle ha möte hela dagen men det var så fint väder och så mycket trafik att jag gick i stället. Jag är inte världsbäst på att hitta på nya ställen (eller ens bekanta ställen!) men jag hade rekat lite och så hade jag Google maps i telefonen för säkerhets skull.

Hittade rätt, hade en sjukt effektiv dag - det underlättar nåt enormt när man plötsligt har alla kollegor på plats, kan träffa dem och diskutera öppna frågor, gå iväg och dubbelkolla med en annan om vi är tveksamma. Det var så himla bra och även om jag egentligen hellre hade velat åka hem så var det verkligen värt det.

Kom hem sent i går kväll, lite småsnuvig och hostig sådär som jag kan bli när det är pollenexplosion och jag har varit utsatt för äcklig aircondition i flera dagar och luftvägarna överreagerar. Sov i EGEN säng (hurra!) och sen fick jag cykla tidigt till jobbet i dag för dagen började med möte redan åtta. Sjukt dålig planering men inget att göra åt. Sen hade jag två PT-kunder bokade på eftermiddagen men den ene avbokade pga sjukdom och sen började jag känna mig riktigt risig själv så jag avbokade den andra kunden för att få komma hem och vila lite. Jag vet att det kommer hjälpa och att jag antagligen är piggare i morgon!

Inga kommentarer: