onsdag 25 maj 2016

Springa lite var det ja....

Det är inte alltid jag lyckas tänka på min egen rehab när jag planerar in PT-pass. Som den här veckan t ex. NMT-pass måndag kväll och så tre timmars löpcoaching tisdag, hur tänkte jag där? :-D

Nåja, det är ju tur att man själv kan bestämma litegrann hur tufft man vill göra det för sig. I måndags transporterade jag mig ca 5 km under passet (gång & löpning). I går startade jag min arbetsdag på Bulltofta klockan åtta. Det var helt magiskt. Det var t-shirt-väder redan då, soligt, det doftade syren och gräs och fåglarna kvittrade. Första kunden fick springa backintervaller i "kossabacken" så vi transporterade oss dit, sprang rullande backintervaller i 20 min (jag sprang med i kundens tempo) och transporterade oss tillbaka igen. Jag har för mig att det blev dryga 5 km. Andra kunden fick köra uppvärmning och löpskolning och sedan 30-20-10-intervaller och lite sprintstarter för att avsluta med dynamisk rörlighet. Lite mindre löpning för mig på det passet!

Sen åkte jag till jobbet och duschade, landade på kontoret i tid, jobbade, åkte hem, åt mellis och bytte om, och cyklade ner till Bulltofta för att träna mina kära B.A.B.Y. Runners Team. Lite nystart nu - vi kör lite tidigare, redan 17.30, siktar på att träna i en timme, och siktar på att ha instruktör varannan vecka. I dag blev det uppvärmning, löpskolning, 10 x 30 sek/30 sek vila och 2 x 10 x 15/15 intervaller där jag sprang med på 15/15-intervallerna. Mest för att inte bli uppäten av myggorna. Sen fick även dessa atleter köra ett gäng sprintstarter (utgå från magliggande) innan vi tog oss igenom en kort styrkecirkel och lite stretch. Stegräknaren var uppe på 22.000 steg i går. Lite trött i benen i dag!

I morse satte jag mig på cykeln redan tjugo över sex för att vara på jobbet, duschad och färdig vid sju. Utomhuslunch - sparriswrap från Nordic Street Food - och så stack jag iväg redan halv ett. En timmes idrottsmassage hos Dennis på Spacefit/Dennis Healthcare väntade. Ajajaj. Idrottsmassage och yinyoga är lite besläktade - det är helt vidrigt under tiden och precis efteråt, men några timmar senare börjar det kännas gött! Dennis är fd PT-kollega på F24S, tävlar bl.a. i Athletic Fitness och har friidrottsbakgrund så han vet vad han sysslar med på massagefronten. Han är kompetent inom både klassisk svensk massage och idrottsmassage och jag rekommenderar honom varmt om du behöver bli "knådad" :-) Även om mina vader just nu känns ungefär som köttfärs så har han lovat att de kommer vara springbara i morgon!

Efter en omgång "tough love" cyklade jag hem i solskenet, åt mellanmål och plockade ner fröken katt i transportväskan för en tripp till tant veterinären. Bara allmän hälsokoll och vaccinering, noll anmärkningar men beröm för fina tänder :-D Och nu är jag helt ledig hela kvällen. Så himla gött. Jag tänker att jag ska yoga lite och linimenta mina ömma muskler men annars mest chilla. Sounds like a plan. För i morgon ska det springas!

Inga kommentarer: