torsdag 10 november 2011

Dagens mat

Sammanställning av dagens matintag då....

Frukost: Omelett på 2 ägg och en skvätt grädde, stekt i kokosolja. Några skivor brieost på, ett skivat äpple till. Te (underbart rökiga Sir William från Sibyllans Tehandel/5 o'clock på Skomakargatan) med mjölk.

Lunch: Ärtsoppa med fläsk, salladstallrik med morötter, black eye beans och linser. Tre pannkakor med sylt och grädde. Vatten till.

Eftermiddagsmellis 1: En stor mugg örtte och en näve blandade nötter.
Eftermiddagsmellis 2: En mugg te och en smoothie på banan, jordgubbar, proteinpulver, Holistic Power Meal och vatten.

Middag: 150 g laxfilé gratinerad med röra på lök, zucchini och creme fraiche. Buljongkokt matvete ca 1 dl, ångkokt broccoli och blomkål. Ett glas vitt vin. Vatten.

Kväll: Te och en skumboll/kokosboll/kokostopp... äsch, vaf*n, en sån där toppig sak med vitt fluff inuti och chokladöverdrag med kokos utanpå, capisce?

Förutom detta så har jag hela dagen haft både vattenglas och temugg på skrivbordet och fyllt på dem regelbundet men det är bara när jag är riktigt matdagboksnördig som jag orkar skriva upp det. Räcker för mig att veta att jag har fyllt på med vätska.

Inga kommentarer: