onsdag 2 november 2011

Experiathon, anyone?

Hos MarathonMia läste jag om Xperiathon och anmälde mig förstås. Det där med 2-3 veckors säsongsvila från löpningen går sådär! Först Tereses novemberutmaning och nu Xperiathon.... Oh well. Det kommer säkert tillfällen i vinter när det är så jobbigt att springa att jag väljer att inte göra det, och dessutom vilade jag från löpningen i ELVA dagar för inte så länge sedan eftersom jag var förkyld!

I alla fall så är Xperiathon en virtuell löptävling, du väljer själv om du vill springa halvmara eller hel maratondistans den 26. november. Starten går 12.00 (plus/minus en halvtimme) och du loggar din löprunda med någon av apparna Endomondo, Runkeeper eller MapMyFitness. Som namnet anger är eventet en marknadsföringsgrej för en ny smartphone, men jag tyckte det var en bra sporre och tänker springa ett långpass med halvmaradistans. Man får springa, powerwalka och gå och har 6½ timme på sig - vilket innebär att man kan ta en fikapaus på halvvägen om det behövs ;-) Ska du vara med?

Inga kommentarer: