torsdag 3 november 2011

Vardags-vackert!

Jag cyklade till jobbet i morse. Det är inte så ovanligt, det gör jag 2-3 dagar i veckan, både för att det är rätt skönt och för att det betyder att jag slipper köer här och var om jag åker vid fel tidpunkt. Men just i morse var en sån där dag som man gärna vill spara på minnet av. Det var lite dimmigt och det kändes som att cykla i en drömvärld. Alla konturer var lite lätt suddiga, gatubelysning och billyktor verkade extra starka mot den lite beslöjade bakgrunden. Dessutom var det väldigt tyst - och jag har inte lyckats lista ut om dimma dämpar ljud på samma sätt som snö men det kanske den gör? Eller så var det bara en produkt av att det var torsdag och höstlov så att många hade tagit ledigt. Men det var väldigt vackert att cykla fram där bland färgglada träd och rasslande, prasslande höstlöv i härliga färger. Jag njöt hela vägen.

Ett ytterligare plus med dimma är att den betyder att det inte blåser. Och när man är cyklist och bor i ett riktigt blåshål är det faktiskt ganska skönt att det inte blåser ibland!

Inga kommentarer: