torsdag 27 september 2012

Cykling, styrkepass och kvällsjogg i ösregn!

Det var ungefär dagens innehåll. Cyklade till gymmet i helt okej väder i morse och körde mitt styrketräningspass. Med hyfsat bra resultat. Det kändes brutalt tungt i dag och gymmet kryllade av brölande grabbar som kastade hantlar och skivstänger i golvet... Fast hur det nu gick till (positiv affirmering kanske?) så flyttade de på sig så att jag fick plats, släppte mina redskap när jag behövde dem och lämnade till och med den lilla hörnan med en bra vägg för kickups och wallclimbers precis när jag tyckte det var läge. Bra helt enkelt! Jag är fortfarande inte störtförtjust i att befinna mig upp och ner men det blir lite mindre läskigt varje gång i alla fall. Och jag tokälskar att köra latsdrag i kabelmaskinen numera...

Efter avslutat jobb (eller, avslutat blir det nog inte den här veckan, det verkar bara bli större högar...) cyklade jag hem och bytte om och efter att ha ätit lätt middag och fixat lite praktiska grejer (typ fylla på med mat i kylskåpet, för det går minsann åt i det här hushållet!) stack vi ut och sprang en runda. Lätt regn i början blev mer och mer ösregn medan vi sprang och det slutade med blygsamma 4,6 km på en halvtimme ungefär. Men det var ändå rätt skönt att komma ut och ännu skönare att komma hem till varm dusch, te och äggmackor :-)

Inga kommentarer: