tisdag 4 september 2012

Möte, WOD, möte, möte...

Insåg att dagen blev fullspäckad med möten från 8.30 till 17.00. Insåg också att det gick med lite kreativitet och effektivitet att karva loss 1½-2 timmar på förmiddagen för ett träningspass. Sagt och gjort, lämnade första mötet 9.30 och satte kurs mot gymmet för att köra Malous crossfit-pass. Thrusters, swings, burpees, tre varv, 21-15-9 reps. Förra veckans tid på den var 14:50 - i dag slog jag till med 13:11. Schysst förbättring! Fast det går alltid jättemycket snabbare andra gången och dessutom hade jag inte kört en annan WOD precis innan utan bara uppvärmningen. Så några av sekunderna var nog "gratis" misstänker jag.

Uppvärmning, träningspass, nedvarvning tog totalt 40 minuter. Snabbt och effektivt. Promenad tillbaka till jobbet med ett snabbstopp på Ingelsta Kalkon för att fixa lite tillskott till middagen och på plats igen strax efter 11. Hann med att hantera lite viktiga mails innan jag drog med mig kollegorna på lunch och sen höll jag mig faktiskt vaken genom alla eftermiddagens möten. Succé!

Inga kommentarer: