torsdag 6 september 2012

Tröskelpass

Åker på löparläger i morgon, tänker sätta nytt PB på milen om 2½ vecka ungefär - så då kändes det ju lämpligt med ett tröskelpass. Fy f*n vad jag hatar att ligga i det tempot, det är bara kräkjobbigt hela vägen! Det är tur att det blir lättare när man har en nummerlapp och en massa andra löpare - i dag hade jag iofs också draghjälp men ett helt gäng är ännu bättre :-)

Vi sprang längs Ribban, ut i motvind och hem i medvind. Sista två km gick på 4:45 och 4:43 så det får sägas vara absolut godkänt. Dessutom var det utan extra astmamedicinering - jag testar lite att köra utan anfallsmedicinen på träning nu eftersom jag faktiskt brukar klara mig utan den när den värsta pollensäsongen är över. Det känns helt okej - det är nog fortfarande en bra idé att ta en dos när jag ska springa lopp och tävlingsnerverna gör sitt till att andningen inte alltid är helt optimal. Att det gick bra idag var ett fint kvitto på att jag är i form i alla fall.

Mot Halmstad och löparläger i morgon - och trots att vi egentligen inte ska springa i morgon har vi redan bestämt via facebookgruppen att vi tar en eftermiddagsrunda när vi har checkat in på hotellet, vi är ett antal som kommer vara där ganska tidigt. Perfekt fredagsFYS alltså. Håll tummarna för att vi får bra väder!

Inga kommentarer: