tisdag 11 december 2012

Holiday Running Streak, dag 20

Dag 20. Det är nästan tre veckor. Hurra vad vi är bra! (eller hur, Cecilia, Iréne, Stinne m.fl.?)

Jag har nästan sprungit lika långt i december som jag gjorde under hela november. Och det är ändå 20 dagar kvar av december. Jo minsann, nu är vi på gång!

Det var egentligen meningen att jag skulle till gymmet i morse och väskan var packad. Men hur det nu var så var det två väldigt trötta människor i sängen i morse och det blev snooze och ställa fram klockan en halvtimme och lite till och jag rullade till slut ur sängen ungefär vid den tiden som jag borde ha varit på gymmet. Orkade inte stressa utan bestämde att jag nog behövde den extravilan, tog en såsig morgon och gav mig sedan av till jobbet. Fast helt pedagogiskt hade jag förberett löparkläderna i en välordnad hög så att de var redo för användning när jag kom hem!

Dagens runda blev en sån där jubelrunda. En sån som känns som om man hade kunnat springa hur långt som helst. Det började lite segt men sen kom vi i gång och dryga 5 km försvann i ett nafs. Varierat underlag - blöt asfalt, snömodd, djupsnö, blankis, hårt packad snö - the lot. Ser fram emot flytten som innebär att man kan springa lite mer i naturen precis inpå knuten men det här var inte fy skam det heller. Vi började nånstans runt 6:30-tempo och ökade successivt till ungefär 5:30. Helt perfekt kvällsrunda - och så lite mat på det. Guld.

Inga kommentarer: