fredag 28 december 2012

Löpning fixar allt. Som silvertejp. Typ.

Besvärlig dag i dag. Hela kroppen var tung som sjutton efter gårdagens pass och jag sov lite oroligt eftersom katterna inte riktigt har boat in sig ännu och var lite livade i natt. Vi har handlat, vi har varit hos kollega T och hämtat bokhyllor (ser jättesnyggt ut i vardagsrummet!) och fått lite mer ordning.

Och sen drog jag iväg och handlade de sista julklapparna (ibland har det sina fördelar att fira jul å annat datum än den 24 december!). Och efteråt var jag ganska mör - men jag bet ihop, bytte kläder och gav mig ut på dagens löprunda ändå. Knappa 2,5 km blev det på ungefär en kvart, inga stordåd alltså men väldigt skönt efter de första 2-300 metrarna. Och efteråt var hjärnan återställd och kroppen kändes betydligt bättre. T o m vänsteraxeln som är lite missnöjd med livet these days kändes en hel del bättre. Den är inte helt hundra och skulle formodligen bli bättre om jag hann ta hand om den lite bättre. Vilket jag väl hinner med när vi har flyttat klart, typ ;-)

Inga kommentarer: