lördag 8 december 2012

NMT - roligt i snön!

En något seg lördagmorgon även om jag kom hem i vettig tid i går. Men det tog ett tag att vakna över temuggen och grötskålen... Det fina vintervädret ute bara SKREK efter NMT så kläder på och iväg var dagens meny. Även om vi båda två var något träningsvärksplågade efter veckans aktiviteter!

Daniel var dagens chef och vi var nio deltagare på passet. Några minusgrader, soligt och ganska mycket snö i St Hans backar - och Daniel är smart, så han såg till att vi fick träna mestadels i solen vilket var rätt skönt. Vi inledde med uppvärmningsjogg och lite småövningar innan vi sprang uppför första backen och upp i solen. Här sysslade vi med löpskolningsövningar av många olika slag men med fokus på rätt lutning och landning lite längre fram på foten. Vilket ju är nyttigt när man ska springa i snö!

Sen fick vi alla ta varandra i händerna i en stor cirkel och i den formationen skulle vi nu springa uppför backen. Det var inte helt lätt att springa utan armarna till hjälp! Högst uppe på toppen roade Daniel oss med en hel hög övningar för armar och överkropp. Armhävningsvarianter och diverse annat - jag undrar seriöst om han är i kontakt med Malou för i onsdags fick jag dubbla benpass och ett överkroppspass ovanpå gårdagens träning var också ganska tungt! Vi avslutade med att testa på enarms-armhävningar och det är svårt, men jag ska lära mig. Ytterligare ett mål att kämpa mot...

Sen var det dags för löpning, parvis. Vi skulle springa upp och nerför backen och byta av partnern som vilade mellan backintervallerna. Och fortsätta tills snabbaste gänget hade gjort 6 repetitioner. Det var tufft - extra tufft eftersom jag hade lyckats glömma min astmamedicin igen. Jag behöver den egentligen när det fryser ute men det funkar tydligen utan också även om det blir lite pipigt emellanåt!

Vi avslutade passet med 30 upphopp och skön stretch. I morgon lutar det åt att det ska vräka ner snö - ska det verkligen vräka ner så ska jag definitivt ut och springa i skogen! Och så har vi tvätt-tid också vilket kommer väl till pass för det börjar vara rätt slut på träningskläder i garderoben.

1 kommentar:

Teija sa...

Trevlig blogg!!
Kommer spara din sida så jag kan följa dig i framtiden =)